Italian, Dessert, Vegetarian options
ClosedOpens at 11AM
$$$$ Price range per person A$34 - A$68
1/85 Market St, Fremantle
La Sosta photo
Add a photo
La Sosta photo
+ 17 photos La Sosta photo
+ 16 photos La Sosta photo
La Sosta photo
+ 14 photos La Sosta photo
Add a photo
Add your opinion
Get directions 1/85 Market St
Fremantle, Western Australia, Australia

If you want to remember Norm wrightson hairway, come to this restaurant first. La Sosta offers its guests to try Italian cuisine. It's a pleasant experience to order perfectly cooked mushroom ravioli, lamb shoulder and crab pasta. Degust good panna cotta, tiramisu and crème brûlée at this place.

The wine list is versatile, every visitor will find something that suits their taste. It's time to degustate great espresso, cappuccino or juice. The energetic waitstaff works hard, stays positive and makes this place great. A number of people mention that prices are attractive for what you receive. At this spot, guests can enjoy the charming atmosphere and divine decor. 4.3 is what this restaurant received from the Google rating system.

Visitors' opinions on La Sosta

/ 660
Add your opinion
Karen Fernz
Excellent food, ambience, service, desserts, vibe. Also 8 birthday celebrations in one night ?? There seemed to be a birthday being celebrated at every table… so I guess it’s good for birthday dinners as well.
Tyson Connor
Great food amazing service couldn’t ask for anything more from a restaurant. I have been coming here for a few years and they never disappoint. Would high recommend
David PerthWA
If you dine at la Sosta, my advice, is to check your bill.They charge a fee to serve a birthday cake, and they even charged for baby that didn't even eat any cake.Dear Inna,Thank you for reading and commenting on my review.No, I didn't particularly enjoy your restaurant's food.It was ok, but sadly not much better than ok.Inna, I've been reviewing restaurants since I was a photojournalist on a community newspaper nearly 35 years ago.I also come from a family which ran 5 restaurants here in Perth, which gives me a peek at both perspectives!Shame on you for naming the person who booked.That breach of confidentiality is unforgivable, particularly when it was revealed in an attempt to negate my review.Leaving the person who booked, out of this, because his name shouldn't be used publicly...Non è molto discreto!!Let's look at the 13 people.The people your greedy restaurant charged for included a 1 year old baby who can't and didn't eat cake.Your restaurant did not refund the blatant overcharge.Nor have you taken ownership and you certainly haven't apologised.Shame on you Inna.My point is that charging $32.50 to present a BYO cake is.. troppo.It is rude and it is not reasonable.My affirmation stands, as does my rating and original review.Further, while I have on occasions reconsidered my scores, asking for me to remove my review is... Curious. It is hilarious. I am going to change my review.Yes, you accepted a late booking.Thank you.Loading the bill with a mandatory cake cutting fee..The person booking May well have been agreed to, but that isn't my point.The fee is the point. Your restaurant should consider employing some Australian staff.I lost count of how many nice Italian people I counted working for you.Definately over staffed, which may well explain the price gouging on a birthday cake.$32.50 Ouch!My request, is to ask you to refund the cake cutting charge! Prove me wrong Inna.I'm sure that wont happen.Impasse.Grazie per la risposta. P. S.As you argued with me, and not taken ownership of your issues.I have taken off another star.David PerthWALevel 10 Local Guide < 1 Million venue review views < 73 million photo viewsTop 1% Local Guides AustraliaTop 10% Local Guides internationally.My original Review:We got hit with a $2.50 per head charge because we brought a birthday cake. Seriously $2.50 a head! I just found out. On that basis I'm unable to recommend this restaurant. If one table spends nearly $1000 in the allowed 2 hour window then this is an unreasonable charge.Quite a nice restaurant. I'm not a seafood eater so I was at the wrong restaurant. TBH there were not many choices, for myself. That is on me. Service staff abounded but they pop in and out quickly making it disjointed. Food was very good.Being charged $32, for BYO birthday cake... is not fair. It is greedy.Jesus Christ, you even charged a 1 year old baby for cake.What sort of restaurant are you?This bogus charge, drops your score to 2 stars.Arguing with the reviewer... That costs you another star.Essere accusati di $ 32 per tagliare una torta ... Confina con l'estorsione!
L
Response from the owner
5 months ago
Good morning David. Thank you for visiting La Sosta. Glad to hear you have enjoyed the food. We have agreed with Cole who made the booking about $2.5 BYO cake surcharge and it was 100% agreed and confirmed upon the booking. We also do have information about it on our website. We believe this review is unfair and we would like to ask you to remove it from Google because it does not reflect the truth. The two hours limit was also confirmed and it reflects the current government restrictions. I did provide the choice of other booking times with no limit, however your party has chosen this particular time. So I am not sure what is this complaint about? I would be happy to forward to you all the emails with the agreement documented here. If you like we can explain how does the pricing work, at the first place, please, kindly speak to Cole who has a written booking confirmation file with all the details confirmed. So it is definitely not a surprise and this was all agreed in the given short notice for the booking while we made our best to host 13 people the last minute while we have lots of restrictions and had to move tables and timing around to accomodate our guests and make everyone happy. Please, kindly speak to Cole who made a reservation for your table and agreed on all the conditions and has been given a few choices and made this choice for you. Our menu has choices of meet, seafood and vegetarian dishes - please, see it here http://LaSosta.net.Au/menu I will be happy to speak about any details further if you like. We think there could have been a misunderstood between your group and it is definitely not up to us. We have done our best to hosting your celebration for 13 people. Thank you for understanding. Have a nice day. Inna
All opinions
Get directions
Address
1/85 Market St, Fremantle, Western Australia, Australia
Features
Outdoor seating Сredit cards accepted No delivery Takeaway Booking Wi-Fi
Opening hours
SundaySun 11AM-11PM
MondayMon 5PM-11PM
TuesdayTue 5PM-11PM
WednesdayWed 5PM-11PM
ThursdayThu 5PM-11PM
FridayFri 11AM-11PM
SaturdaySat 11AM-11PM
Updated on: