It is the greatest place near Museo Storico Dei Vigili Del Fuoco. Taste the menu of Italian cuisine at this restaurant. To order nicely cooked amuse bouches, risotto and antipasto is a really good idea. Nothing can be better than eating good gelato, crème brûlée and tiramisu.
The wine list is extensive, every visitor can find something that satisfies their taste. If you want to try some great coffee, Ristorante Consolini is a decent choice for you. Most users indicate that the staff is efficient. The nice service is a big benefit of this place. Prices here are reported to be low. You will appreciate the spectacular decor and peaceful atmosphere of this spot. Google users like this restaurant: it was granted 4.3 stars.
Frequently mentioned in reviews
See allLess
Visitors' reviews on Ristorante Consolini
/ 789
Add your review
Michael M
a month ago on Google
UPDATE IN RESPONSE TO THE RESTAURANT’S RESPONSE: I feel compelled to respond because several statements in the restaurant’s response are simply untrue. First, my reservation was made through a personal connection directly associated with the restaurant staff. I clearly stated that I was dining alone and provided my name. After waiting approximately an hour, I even told the waiter, “You know I’m dining alone tonight, right?” He acknowledged that he knew. The attempt to blame the service failure on me arriving alone is therefore inaccurate. More importantly, the claim that I “went up to our rooftop to smoke” is completely false. I do not smoke. I never went to the rooftop and never left my table to smoke. This did not happen. This was particularly disturbing to read because I have personal reasons for being deeply committed to never smoking due to serious smoking-related illness in my family. To see the restaurant confidently state that I did something I absolutely did not do was genuinely shocking. The restaurant’s description of the bill is also misleading. When I explained that I had been waiting over two hours and wanted to leave, I offered to pay for what I had actually consumed. They initially attempted to have me pay the entire bill, including items I had not consumed. Eventually, I was aggressively told, “It’s covered, you can leave.” I left genuinely shocked. So yes, I ultimately was not charged — but I did not simply accept a complimentary meal. I offered to pay, and they chose to waive the bill. A restaurant can disagree with a customer’s experience. What concerns me is the dishonesty and lack of integrity of this establishment. The false smoking claim, in particular, deeply concerns me. I stand by my original review. —. This was, without question, one of the worst restaurant experiences I have ever had. I arrived at Ristorante Consolini, was seated, and from that point forward was essentially completely ignored. I was never greeted once. I never received a simple “welcome to Ristorante Consolini” “What would you like to order” It was one of the most impersonal dining experiences I have ever had. I waited over an hour before anyone acknowledged me. I had to ask multiple times for a menu. After finally receiving it, I waited another 30–40 minutes for someone to come take my order, but no one came. Yet again, I had to flag someone down myself. Every time I politely asked for assistance or followed up, the waiter was extremely rude, dismissive, and arrogant. There was no sense of hospitality, warmth, or even basic courtesy. After finally placing my order, I waited approximately another hour for my food. After more than two hours at the restaurant, I still had not received my meal. I repeatedly followed up and eventually politely explained that I wished to leave. At that point, I was taken into a private office on the side of the restaurant, where I spoke with a woman I presume was the manager or owner. Rather than trying to understand the situation or acknowledge the fact that I had been waiting over two hours for a meal, she diminished my experience and was extremely rude and dismissive toward me. The waiter was arrogant, and the woman who appeared to be the manager/owner was equally unwelcoming. The drinks and small appetizer I received were also extremely disappointing in terms of quality and among the poorest I experienced during my time in Italy. I understand that restaurants can be busy and that delays happen. What I do not understand is how a guest can arrive, be seated, be completely ignored, wait over two hours for a meal, and then be treated so poorly. If you are coming to Rome looking for a cultural experience that includes good food, genuine hospitality, and a kind, helpful, and engaging restaurant experience, this is NOT your place. The lack of service, the quality of what I received, and the extremely rude and arrogant treatment from both the waiter and the manager made this an exceptionally poor experience. I would not recommend Ristorante Consolini to anyone. Food: 1 Service: 1 Atmosphere: 1
R
Response from the owner
29 days ago
We have a screenshot of your reservation, which was made for two guests. We also understand that you went up to the rooftop area, where guests often spend time with a cocktail and may smoke. While we initially assumed you had gone there to smoke, the specific reason is not the main point.What matters is that you left your table for a period of time. It is therefore possible that a misunderstanding arose with the waiter, who may not have understood where you had gone.We regret that your experience did not meet your expectations. However, our restaurant has been owned and managed by the same family for 31 years, and we have proudly welcomed and satisfied guests with many different expectations and perspectives throughout that time.Dear Michael,Unfortunately, there was a misunderstanding; otherwise, Ristorante Consolini, which we have been running for 31 years, would have closed long ago. Once we realised our mistake, we tried to make amends by covering your bill. You accepted, of course, but forgot to mention this in your lengthy review.Furthermore, your reservation was for two people, but you arrived alone without informing us of the change, which led to the waiter’s initial mistake. You also went up to our rooftop to smoke, which took up additional time.I have nothing further to add.Arianna
Show replies (1)
Perlina
a month ago on Google
Semplicemente perfetto. Materie prime di altissima qualità valorizzate con maestria! Servizio impeccabile e un'attenzione al cliente che fa la differenza! Cinque stelle meritatissime! Food: 5 Service: 5 Atmosphere: 5 Price per person: €70–80
R
Response from the owner
27 days ago
Gentile Perlina,leggere parole così positive sulla qualità delle nostre materie prime e sulla cura con cui vengono valorizzate mi fa davvero piacere. Sono particolarmente felice che abbia apprezzato anche il servizio e l’attenzione che dedichiamo ai nostri ospiti, aspetti per noi fondamentali.Spero di poterla accogliere nuovamente presto da Consolini.Arianna e lo staff di Consolini
Show replies (1)
Sperry Younger
a month ago on Google
Amazing food . Amazing staff. Food: 5 Service: 5 Atmosphere: 5
R
Response from the owner
27 days ago
Dear Sperry,I’m delighted that you enjoyed both our cuisine and the warmth of our staff. Knowing that your experience with us was so positive is truly rewarding for me and the whole team.We hope to welcome you back to Consolini again soon.Arianna and the Consolini Team
Show replies (1)
All reviews
Italian, Seafood, Vegetarian options
€€€€
Price range per person
€36 - €71
© OpenStreetMaps
contributors
Address
Piramide
Via Marmorata, 28, Rome, Lazio, Italy
Features
Сredit cards accepted
Delivery
Outdoor seating
Wi-Fi
Takeaway
Parking
Booking
No TV
Wheelchair accessible
Opening hours
| SundaySun | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
| MondayMon | Closed |
| TuesdayTue | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
| WednesdayWed | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
| ThursdayThu | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
| FridayFri | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
| SaturdaySat | 12:30PM-3PM 7:30PM-11:30PM |
Website
Instagram
@ristoranteconsolini
Verified by the owner
Report incorrect information