Premier Inn Inverness West hotel

Add to wishlist
Add to compare
1590 votes
Open now Open 24 hours
Updated 6 days ago
Add a photo
89 photos
Food at Premier Inn Inverness West hotel
Filet mignon at Premier Inn Inverness West hotel
The exterior of Premier Inn Inverness West hotel
The interior of Premier Inn Inverness West hotel
Check out how Premier Inn Inverness West hotel looks inside
Take a seat at one of the tables at Premier Inn Inverness West hotel
The interior of Premier Inn Inverness West hotel
Meals at Premier Inn Inverness West hotel
Food at Premier Inn Inverness West hotel
Enjoy the view at the outside area of Premier Inn Inverness West hotel
You can get some fresh air at the outside area of Premier Inn Inverness West hotel
Steak at Premier Inn Inverness West hotel
Check out the outside part of Premier Inn Inverness West hotel
Premier Inn Inverness West hotel is distinguished by food and interior

Inverness Botanic Gardens is a must to visit after tasty meals at this restaurant. Many visitors of Premier Inn Inverness West hotel say that tasty bacon is offered here. Don't miss the opportunity to try good beer. Based on the reviewers' opinions, waiters offer good tea.

This place is well known for its great service and friendly staff, that is always ready to help you. Reasonable prices are what you are to pay for your meal. A lot of people mark that the decor here is homey. Based on the guests' feedback on Google, this spot deserved 4.

Frequently mentioned in reviews

See allLess

Ratings of Premier Inn Inverness West hotel

Visitors' reviews on Premier Inn Inverness West hotel

/ 520
ian holden Request content removal
Will not be staying here again Usual Premier Inn room - clean, tidy, spacious & well laid out. Bit dissapointed in reception staff & restaurant. Arrived around 18:15 after a busy day at work - person on reception was fine but seemed to be 'going through the motions'. I was informed there was a 'big group booked in at 7 for dinner, so you better go see them quick' so popped in to the restaurant so see if there was a table available. Bar person barely lifted their head "sorry, fully booked tonight" Not idea after a long drive & a busy day....... UPDATE Thursday 11th June 26 Arrived for dinner (prebooked) at 1815. 2 waiting staff on, 1 clearly uninterested in anything & 1 working their socks off. Ignored by lazy one, picked up by other girl, show to seat, order taken & all good, albeit after a 15 min wait. Service went downhill from there, despite the younger, more 'on ut' girl trying her best. Unfortunately cannot recommend this hotel - will not be staying here again
P
3 months ago
Hello Ian Holden, Thank you for sharing your feedback with us. We're pleased to hear you found your room clean, tidy, and spacious. However, we're sorry to learn about your experience with our reception and restaurant team. We understand how important it is to feel welcomed and accommodated, especially after a long day. Your comments are valuable to us, and we'll ensure they are addressed. We hope to have the opportunity to provide you with a more seamless experience in the future. Thank you. Regards, Your hotel team
Show replies (1)arrow
james sherry Request content removal
This Premier Inn is located a little outside of town, but unfortunately the location was not the main issue. From the moment we arrived, the property gave a poor first impression. There were cigarette butts scattered around the front entrance, and the overall appearance of the hotel felt tired and in need of refurbishment. The cleanliness of the public areas was also disappointing. The restaurant floor had bits of paper lying around, and there were several noticeable stains on the carpets. Overall, the hotel felt neglected and lacked the standard of cleanliness and upkeep that I have come to expect from Premier Inn. With some investment in renovation and greater attention to housekeeping, this property could be much improved. Sadly, on this visit it did not meet expectations. Service: 2
P
3 months ago
Hello, Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that your experience did not meet expectations on this occasion. We take all comments seriously and are keen to understand more about what happened. We would encourage you to get in touch with our Guest Relations Team, who will be able to look into this further for you. Please visit www.premierinn.com/guest-relations or call 0333 003 0025 (Mon–Fri 8am–8pm, weekends 9am–6pm). We appreciate you bringing this to our attention and hope to have the opportunity to restore your confidence in us. Regards, Premier Inn
Show replies (1)arrow
Robert Scott Request content removal
I stayed at Premier Inn Inverness West on 14th May. 2 nights before, I'd stayed at the Travelodge in Stirling with a good, uncomplicated experience. However, although I’ve stayed at Premier Inn Inverness West before, this night was my - worst / less than satisfactory – experience. Their parking managers, Horizon Parking of Chelmsford, at first wanted to charge me £45 for not following their vehicle registration procedure (a procedure that I’d managed simply 2 nights before at the Stirling Travelodge) but after my appeal, with the overnight receipt from Premier Inns of £191.99, was reduced 14 DAYS after my submission of that evidence of my legitimate stay, to £15. I have more in my life to worry about than £15, so I paid up to get these monkeys off my back. I might mention that the drive from Fort Augustus through Drumnadrochit included having a timber lorry burst into flames in front of me – that is an hour and a half of my life that I won’t get back. But back to Inverness West. Parked up but no oblivious (at least to me) parking signs. Went into the dimly lit reception area. And I do mean dimly lit – so I missed “free parking registration tablet”. At no point did the receptionist ask me if I’d completed the equally dimly lit parking registration tablet. How unlike the Travelodge people! Not very good. Considering that I’ve spent nearly £740 in the last 6 months with Premium Inns, I am now thinking that maybe Premier Inns isn’t my first choice. Maybe I should buy a few shares in Whitbread plc, go to the next AGM in June 2027 and ask the directors about how much money they get from Horizon Parking. Service: 1
P
3 months ago
Hello Robert Scott, Thank you for sharing your feedback with us. We're sorry to hear about your recent experience at Premier Inn Inverness West. We understand the frustration caused by the parking situation and the dim lighting in the reception area. Our team is always available to assist with any concerns during your stay, and we appreciate your input as it helps us improve our services. We value your loyalty and hope to provide a more seamless experience in the future. If you have any further feedback, please feel free to reach out to us directly. Thank you. Premier Inn
Show replies (1)arrow
££££ Price range per person £8-£19
Premier Inn Inverness West hotel on map
© OpenStreetMaps contributors
Glenurquhart Rd
Inverness, Scotland, United Kingdom
Address
Glenurquhart Rd, Inverness, Scotland, United Kingdom
Features
Wi-Fi Parking
Opening hours
SundaySun Open 24 hours
MondayMon Open 24 hours
TuesdayTue Open 24 hours
WednesdayWed Open 24 hours
ThursdayThu Open 24 hours
FridayFri Open 24 hours
SaturdaySat Open 24 hours
Instagram
@premierinn
Report incorrect information

Tasty dishes in Inverness

Restaurant features in Inverness

Updated on: